Pessoal, estava lendo uma notícia em que a NASA obteve sucesso numa missão de redirecionar a rota de uma "lua" de um asteróide. A estratégia utilizada é chamada de "kinetic impact", que é a mesma coisa que você dar uma voadora com uma nave espacial para o alvo mudar de direção.
Lendo mais sobre o kinetic impactor no site da NASA, me deparo com o trecho destacado a seguir e não sei se posso dizer que entendi o que está escrito, mesmo com o exemplo dado na sequência.
Ajuda eu, pow!
"Kinetic impaction involves sending one or more large, high-speed spacecraft into the path of an approaching near-earth object. This could deflect the asteroid into a different trajectory, steering it away from the Earth’s orbital path. NASA demonstrated on a small scale with the Deep Impact mission of 2005.
If preparations were made in advance so that kinetic impactors were available upon detection, the National Academy of Sciences would require a warning time of at least 1 to 2 years for smaller asteroids. If an approaching asteroid were detected tomorrow, perhaps 20 years would be required to build and launch an impactor, to reach and impact the target, and to nudge the asteroid from Earth’s path. However, decades or more might be required to deflect larger asteroids (hundreds of kilometers in diameter) that present the most catastrophic threats. If time allows, a mission to study the asteroid up close and send information back to Earth before sending the impactor could greatly increase the chance of success. Kinetic impactors may not be effective in change the orbit of the very largest asteroids."
O que eu entendi: Se os preparativos forem feitos previamente para que os "kinetic impactors" estejam disponível
no momento da detecção, a National Academy of Sciencies precisaria de um
alerta de pelo menos 1 a 2 anos para asteróides menores"
Eu não entendi como ela pode receber um alerta sem haver detecção. O que vocês entenderam?
Link da NASA sobre kinetic impactors:
Kinetic Impactor | NASALink da notícia com vídeo da aproximação e impacto:
NASA's DART mission hits asteroid in first-ever planetary defense test -- ScienceDaily