27 Seleção de Residentes comentada em 13/03/2022 20:21 #VAILAEFAZ Bastter em 10/03/22 11:35 comentada em 13/03/2022 20:21 Trabalhava num hospital com um grande médico e e tinham uns 30 candidatos para 2 vagas de residentes e ele pediu para eu fazer uma seleção inicial:- Seleciona os q tem bom senso, são honestos e que querem trabalhar que nem burro de carga. Medicina danesse, isso eu ensino. As outras três coisas não tem como ensinar.Nunca olhou um título na seleção dos residentesNunca olhou de que faculdade vinhaDe todos os locais que eu trabalheiera o q tinha os melhores residentes disparado“When you look at how people are trained in the professional and business worlds, you find a tendency to focus on knowledge at the expense of skills. The main reasons are tradition and convenience: it is much easier to present knowledge to a large group of people than it is to set up conditions under which individuals can develop skills through practice.Knowledge is table stakes. Mindless repetition isn’t going to improve your results.Developing useful skills requires going outside of your comfort zone and determining a clear plan of attack for getting better.”(Anders Ericcson Peak - Secrets from the New Science of Expertise)